Waarom besteden bedrijven hun klantenservice uit?

Als het op klantenservice aankomt, telt elk telefoontje, is elke chat belangrijk en moet elke e-mail snel worden beantwoord. Het in dienst nemen van medewerkers van de klantenservice kan echter een groot deel van het budget van jouw bedrijf in beslag nemen, naast tijd en middelen.

Wij leggen uit waarom steeds meer bedrijven ervoor kiezen hun klantenservice uit te besteden.

Wat is uitbesteding van klantenservice?

Outsourcing is een gangbare bedrijfspraktijk waarbij een derde partij wordt ingehuurd voor een specifieke taak. Bij een uitbesteed klantenserviceteam werken de medewerkers in een callcenter en worden zij opgeleid om de inkomende oproepen, e-mails en andere communicatiekanalen van een bedrijf te behandelen.

Waarom besteden bedrijven hun klantenservice uit?

De manier waarop je jouw klanten behandelt, kan uiteindelijk jouw bedrijf maken of breken. Dus waarom besteden bedrijven callcenters uit? Wanneer bedrijven het te druk hebben om elk communicatiekanaal af te handelen, zoeken ze vaak hulp van derden.

Een uitstekende klantenservice, zoals de Gamma klantendienst, is van cruciaal belang voor het succes van jouw bedrijf, dus is het belangrijk om voldoende tijd en middelen te besteden aan het bereiken van klanttevredenheid.

Wat zijn de voordelen?

De mogelijkheid om de klantenservice uit te besteden kan voor ondernemers en bedrijfseigenaren zeer voordelig zijn. Enkele van de voordelen zijn:

Kostenbesparingen

Uitbestede klantenservicediensten zijn uiterst kosteneffectief en bieden flexibele en betaalbare personeelsopties. In tegenstelling tot voltijdse interne werknemers hebben geoutsourcede werknemers geen vast salaris, secundaire arbeidsvoorwaarden of zelfs kantoorruimte van jouw bedrijf nodig. Dit bespaart jouw bedrijf geld en middelen, zodat je je kunt concentreren op jouw dagelijkse activiteiten.

Dekking na sluitingstijd

Met outsourcing kun je jouw klanten gemakkelijke ondersteuning na sluitingstijd bieden, of dat nu ’s nachts, in het weekend of zelfs 24 uur per dag is.

Minder hoofdpijn

Wanneer je je geen zorgen hoeft te maken over het beantwoorden van telefoontjes en e-mails van klanten, kun je je volledig aan jouw bedrijf wijden. Jouw personeel kan productiever zijn terwijl de uitstekende klantenservice gehandhaafd blijft.

Betere technologie en middelen

De communicatie met jouw klanten is eenvoudig wanneer je gebruik maakt van outsourcing van klantenservice. Deze bureaus hebben vaak toegang tot de nieuwste technologie, opleiding en middelen die veel kleine bedrijven niet hebben om in te investeren.

Lees ook: Hoe bereid je je voor op een lange fietstocht?