Voordelen voor uw bedrijfsgroei door het uitbesteden van klantenservice

In tegenstelling tot de voordelen van klantenservice zijn er andere nadelen verbonden aan de integratie van klantenservice in uw bedrijf. Het is aan de manier waarop u er gebruik van maakt. Laten we dus, in plaats van ons hoofd naar de negatieve kant te draaien, eerst een blik werpen op de voordelen van de klantenservice van een webshop:

Minder gemiste kansen

Een klant kan snel zurig worden op een provider als deze niet makkelijk te bereiken is. De kans is groot dat als een potentiële klant contact met u opneemt en u bent niet beschikbaar, hij of zij gewoon doorgaat naar iemand anders.

Het benaderen van zaken vanuit een klant-behoeftenbenadering betekent dat er altijd een effectieve communicatielijn is. Bijvoorbeeld, de online vertaaldienstverlener Day Translations heeft teams in verschillende tijdzones, wat betekent dat ze 24 uur per dag beschikbaar zijn om te reageren op vragen van klanten.

Als u daar geen budget voor heeft, kan een overnight call service of automatische e-mailrespons de klant helpen zich gewaardeerd te voelen en betekent dit dat u geen enkel bedrijf van nieuwe of bestaande klanten zult missen.

Verhoogt de loyaliteit van de klant

Gemiddeld is het zeven keer duurder om een nieuwe klant aan te trekken dan om aan een bestaande klant te hangen. Onderzoek wijst uit dat bestaande klanten meer uitgeven per verkoop en meer openstaan voor andere diensten, die mogelijkheden bieden voor up-selling.

Het is dus logisch dat u uw klanten een goede reden geeft om bij u te blijven, vooral in een branche die zich leent voor herhaling.

Het niveau van de klantenservice die u aanbiedt kan een doorslaggevende factor zijn in het winnen van uw klanten op de lange termijn. Als de klant in het verleden tevreden is geweest met uw service, is de kans groot dat ze bij u blijven in plaats van de moeite te nemen om een andere aanbieder te vinden.

Leidt tot doorverwijzing

Verwijzingen zijn zeer waardevol omdat ze zakelijke kansen vertegenwoordigen die geen investering van uw kant vereisen. Het bieden van een goede klantenservice is een van de meest effectieve manieren om doorverwijzingen te genereren, omdat mensen helemaal niet bang zijn om hun goede (en slechte) ervaringen met betrekking tot de dienstverlening te delen.

Onderzoek toont aan dat de typische ongelukkige klant tussen 9 en 15 mensen vertelt over hun ervaring, wat de reputatie van een lokaal bedrijf snel kan aantasten. De andere kant van de medaille is dat gelukkige klanten ongeveer 6 mensen vertellen, en meer als ze een lange termijn klant zijn.

De tevredenheid van uw klanten als prioriteit stellen leidt steevast tot een positieve mond-tot-mondreclame, wat een uitstekende vorm van marketing is.

Helpt kleinere bedrijven concurrerend te blijven

Kleine bedrijven kunnen het moeilijk hebben om te concurreren met bedrijven met grote budgetten, grote teams en flexibelere prijzen. Het aanbieden van een geweldige klantenservice is echter iets waar een klein bedrijf zich aan kan verbinden. Het geeft zijn klanten een ervaring die je gewoonweg niet kunt krijgen bij een groot bedrijf.

Klanten houden van het gevoel van vertrouwdheid, waarbij medewerkers de klanten persoonlijk kennen en op de hoogte zijn van hun behoeften. Bij grote bedrijven is dit niet altijd mogelijk. Waar er veel verschillende afdelingen zijn en een klant elke keer weer met een andere persoon te maken kan krijgen.

Als een klant tevreden is met de klantenservice die u hem of haar geeft. Dan wordt het andere element ondergeschikt aan de prioriteitenlijst.

Lees ook: Wat is optimale belastingheffing?