4 tips om je linkbuilding te verbeteren

De wereld van SEO blijft veranderen, en hoewel het soms frustrerend kan zijn, is het aan webmasters en SEO’s om te leren rollen met die veranderingen. Dus als mensen je vertellen dat linkbuilding dood is, haal dan diep adem en raak niet in paniek. Linkbuilding is absoluut niet dood. Linkbuilding uitbesteden is tot op het heden nog steeds een van de belangrijkste dingen om te doen om je business staande te houden.

4 Tips voor linkbuilding en een veilige en gelukkige toekomst

Kwaliteitsinhoud

Het wordt steeds weer gezegd, maar het moet herhaald worden. Het creëren van inhoud van hoge kwaliteit die waarde biedt aan de online gebruiker zal natuurlijk kwaliteit, Google goedgekeurd, links aantrekken. Dit zal ook “link verdienen” creëren. Als je doorgaat met het doorzetten van hoge kwaliteit content, zal het uiteindelijk opvallen en zal jouw linkbuilding in de auto-pilot modus gaan.

Minder is meer

In de nieuwe wereld van linkbuilding is minder zeker meer. Een paar links van een klein aantal hoge kwaliteit websites is veel waardevoller dan een groot aantal links van lage kwaliteit spammy sites. Het is de kwaliteit boven de kwantiteit die de linkbuilding race zal winnen. Focus op diepe links bij het nastreven van hoge kwaliteitssites.

Houd het relevant

Google verwacht dat jouw inkomende en uitgaande links relevant zijn. Met andere woorden, die links zouden moeten verbinden met andere websites die een directe, en natuurlijke, verbinding hebben met jouw niche-industrie. Als je bijvoorbeeld een website voor het plannen van een bruiloft hebt, is een link naar een cateringservice zinvol. Linken naar een fly by night farmaceutisch bedrijf heeft geen zin.

Investeren in Social Media

Social media-platforms zullen de komende jaren steeds belangrijker worden. Hoewel Facebook ‘likes’ en ‘shares’ niet noodzakelijkerwijs tellen als links, bieden ze wel een manier om jouw boodschap te verspreiden, de zichtbaarheid van jouw merk te verbeteren en de aandacht te vestigen op jouw primaire website. Content die via sociale media wordt gedeeld, verbetert natuurlijk de online zichtbaarheid van een website en zal meer slagkracht hebben dan honderd zwarte hoedenlinks op een laag niveau.

Lees ook: Dingen die je moet weten voordat je geld doneert